ההוראות של פיקוד העורף ברורות לכולם. ישראלים מגיבים לאזעקות כמו אינסטינקט, שלצערו סוגל לאחר פעמים רבות של שימוש. אך מה עושים כששומעים אזעקה בבית חולים? רס"ן בשמת, ע' רע"ן היערכות בתי חולים, וסא"ל יונתן, רע"ן פרויקטים בפקע"ר, ענו על השאלות.
מחלקת הרפואה בפיקוד העורף אחראית על הדרכה והכנה של בתי חולים לשעת חירום. "קצינים של ענף היערכות בתי חולים בסדיר ובמילואים מגיעים אל בית החולים", מסבירה רס"ן בשמת, "כדי לתרגל אירועי חירום עם הצוות הרפואי, שכוללים העברת מחלקות לאזורים מוגנים, קליטת נפגעים במקביל למטח טילים".
אחרי שגורמי פקע"ר הרלוונטים מקבלים את תמונות המצב של כל בית חולים בזמן חירום, המטופלים ואנשי הצוות עוברים למרחבים המוגנים. ממשיכה רס"ן בשמת ומסבירה "לכל אחד יש מיפוי של המחלקות – מה מוגן ומה לא מוגן. בבית חולים אחד, לדוגמה, יש בית חולים תת-קרקעי אליו מעבירים את כל המחלקות, לעומת זאת, בביה"ח שני יש חדרים מוגנים ויש כאלה שלא. בזכותנו, הם יודעים לאן להגיע, בזמן הקצר ביותר".
עוד באותו הנושא
בפיקוד העורף משתמשים באפליקציה, שיודעת לסווג את האזורים של הבתי חולים לפי רמת מיגון החדרים. הסיווג הוא לפי צבעים, ומתחלק לארבעה: אדום, כתום, צהוב וירוק.
כך, בזכות האפליקציה, אנשי מחלקת הרפואה בפיקוד העורף יודעים להכווין את המטופלים ואנשי הצוות בזמן אמת לאזורים ממוגנים יותר.